9 oktober 2014

Woonbeurs Part 1




De woonbeurs! De foto's en mijn favorieten. Er was weer genoeg te zien, en op instagram kom je toch vaak dezelfde foto's tegen, nu heb ik niet overal foto's van gemaakt met de camera. Ik begon met mn telefoon namelijk.. dus ik 'mis' misschien een aantal goede afbeeldingen, maar hey, die heb ik toch echt al overal gezien, namelijk het VT wonen huis. Hij was erg mooi, leuke sfeertjes en ideeën. Maar die gaan jullie bij mij niet vinden. Gelukkig genoeg andere mooie plaatjes. Laat ik beginnen met het Koningshuis.. Kijk mee!


Dit is hoe het huis eruit ziet van WimLex en Maxima volgens VT Wonen... ik ben jaloers als ze zo wonen, het was echt heel mooi, veel mooie spullen, en de details neem nou roodwitblauw en oranje. Ook op bovenstaand beeld een leuk detail, oranjebitter :) Er zit ook humor in dit Oranjehuis. De zetels van Alex en Max, met een super stoere kralenkroonluchter. Deze had ik al vaker gezien bij verschillende winkels zoals Sukha in Amsterdam. Hij is echt heel gaaf!



Dit was een stuk woonkamer/kantoor. De lampen ook geweldig mooi! De vitrinekast met Delfstblauwe details en op tafel ook weer zo'n leuk blikje met Bea erop. Waar ik ook zo'n fan van ben in dit huis zijn de kleden op de vloer.


Dit was ook leuk, Alexanders sporthok. De schoentjes die om het hoekje kijken in de kast zijn te grappig, en ook wederom hier, oranje handdoeken.


En dit, de slaapkamer. Het bed staat er niet op, dat vond ik minder spannend dan de rest, ook al was het bed spectaculair, mijn ding is het niet. Wat ik zo mooi vond hier, de oudere elementen in een hip jasje. De grote afbeelding aan de muur bijvoorbeeld. Zo word een statig portret die je niet zomaar in je huis zou ophangen ineens een pracht exemplaar! Doordat hij zo groot is, is het de eyecatcher van de kamer, en ook het kleed hier op de vloer weer, wat mooi, net zoals de andere kleden die ik zag, een oud kleed in een nieuw jasje. Het welbekende oma tapijt is hier met wat lijkt slijtage, opgeleukt en geeft gelijk een stoer effect. Ik hou ervan! Gecombineerd met de strakke meubeles en accessoires/lampen vind ik dit hoekje zo mooi. 

En door naar het 101 woonideeënhuis! woonideeën it is, want leuke doe het zelfjes weer gezien! Zo kun je ook je borden leuk neerzetten in het gezicht.. Nu is dat alleen niet erg handig met kinderen, die gooien op zn grieks waarschijnlijk borden uit de kast, maar dat terzijde. Eyecatcher is het wel, deze opvallende, laat ik hem voor het gemak even ladderkast noemen.  Ook leuk idee, kledinghanger als keukenrolhouder, why not, hij moet alleen wel te openen zijn mocht je hem willen vervangen ;) maar daar is bij deze variant vast aan gedacht.  



Het kussen op de bank, ook een leuk DIY project, een blouse of overhemd van je man over, vermaak hem tot uniek kussen! De kast met de bekende witte gebouwen erop, ook erg leuk! De ster van cement i sook wel een leuk DIY dingetje. 


En deze beesten blijven ook geweldig, steeds twijfel ik, wel of niet kopen? Ik zou dan zelf gaan voor de neushoorn. Maar wat een werk om het 'eventjes' in elkaar te zetten. Dat is momenteel het ding wat me tegenhoud. Flauw hea? Maar ze blijven heel leuk, hier hingen ze in de kinderkamer, maar je kunt ze net zo goed in je woonkamer hangen of je eigen slaapkamer. Ze kosten trouwens 25 euro, en zijn bij verschillende winkels te koop, waar ik ze heb gespot zijn Loods5 & Store without a home. Natuurlijk ook online t vinden.



Dit muurtje bleef me fascineren. Heerlijk die betonlook. En de kandelaars maken het ook wel hoor, de print in de kast hetzelfde, erg mooi! Het lampje is een DIY idee, koperen buis, cement gieten en even de elektricien uithangen, en dan heb je een leuk simpel en stoer lampje!


Voor de ervaren do it yourselfies een koperen verwarmingsbuizenkapstok. Erg gaaf! Ik hou van de industriele looks die je steeds vaker terug ziet in elk interieur. Het is zo simpel, maar je moet er soms maar net even opkomen. 

Tot zover deel 1 van de woonbeurs. De rest volgt snel, en zal iets totaal anders zijn, maar net zo mooi! 






Geen opmerkingen: