6 augustus 2014

Binnenkijken - Javi's Kamer




Ik laat jullie altijd binnenkijken bij andere in huis. Nu laat ik jullie ook even binnenkijken in Javi's domein. Javi zelf was er ook bij, en hield me goed in de gaten, dus die krijgen jullie er ook even bij!

Zijn meubels in de kamer zijn allemaal gemaakt van Steigerhout met eigen ontwerp. Het is gebruikt steigerhout, dus het vergde nog wat werk om het netjes te krijgen en kindvriendelijk, extra schuren zodat er geen splinters zitten en daarna is het afgelakt met blanke lak! Het bedje was de grootste taak, het blijft een ingewikkeld ding!



Keer op keer veranderd het nog in de kamer van Javi, er word altijd wel geschoven met de accessoires. Zo hangen er nu wat postertjes, maar ik kan het ook ineens weer zat zijn, en ze zijn weer weg. Javi zelf vind de konijnen wel leuk, hij zegt altijd, DIE! Dattie! .. of Pluis (ons eigen echte konijn)

Het houten stoeltje kochten we bij Loods5, mn man wilde elke keer dat stoeltje al hebben, en ik was toen nog niet eens zwanger, hij blij toen het eindelijk kon met een reden! ;) Het hondje van spijkerstof erbovenop is van Jack Jones, etalage materiaal.



De grote lamp van Nijntje was altijd mijn wens, ik had hem ooit eens gespot en kreeg hem maar niet uit mn hoofd. Ik was zelf zo blij als een kind toen we hem dan eindelijk hadden! Ik vind het nog steeds jammer dat het snoer zwart is.. gezien ik hem overal wel in het wit zie.. *kleinigheidje. 

De basis van de kamer is wit. Ik ben zelf geen persoon om behangetjes op de muur te plakken met prints. Dat word ik gewoon snel zat! Ook de vloer is wit, net als de gehele bovenverdieping. Een houten vloer die we geverfd hebben. 



De grote letter K maakte ik zelf van dik karton. Even tekenen, en uitsnijden en there it is! Leuke DIY ideetje! 

Inspiratie voor Javi's kamer heb ik van internet ed. Dat het steigerhout moest worden waren we al snel uit. Geen standaard meubels vanuit de winkel. Ik geef ook iedereen de tip om meubels uit winkels te combineren en niet een standaard meubelset uit te kiezen. Kies een mooi bed, en pas daar de kast/commode op aan. Het zelfde kleurgebruik in de meubels geeft al de rust en maakt het al geheel. Maar maakt de het kamer beeld wel spannend! 

En ter afsluiting nog wat Javi's. Alle knuffels in zn bed gooit die altijd overboord, als die klaar is met slapen bijvoorbeeld. Voor het slapengaan worden ze allemaal om hem heen verzameld, je wilt natuurlijk wel gezellig slapen ;) 



Geen opmerkingen: